Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
TDR.02 Pytanie 1
Organizacja przewozu środkami…

Właściwością ładunków o niskiej naturalnej podatności transportowej jest

A. duża skłonność do stwarzania potencjalnych zagrożeń.
B. wysoka podatność na przechowywanie.
C. wysoka odporność na warunki i czas trwania przewozu.
D. duża wrażliwość na warunki atmosferyczne.
TDR.02 Pytanie 2
Organizacja przewozu środkami…

Właściwość ładunku, wyrażona ilorazem masy materiału do zajmowanej przez niego objętości (bez ugniatania), to

A. gęstość nasypowa.
B. objętość ładunkowa.
C. podatność przeładunkowa.
D. sypkość materiałowa.
TDR.02 Pytanie 3
Organizacja przewozu środkami…

Właściwością towarów spożywczych, takich jak: kawa, cukier, mąka czy ryż jest

A. lepkość.
B. higroskopijność.
C. transpiracja.
D. deflagracja.
TDR.02 Pytanie 4
Organizacja przewozu środkami…

Poprzedzony dużą literą "X" numer rozpoznawczy zagrożenia typu X423, wskazuje na właściwości materiału

A. niestanowiącego dodatkowych zagrożeń.
B. silnie żrącego.
C. reagującego niebezpiecznie z wodą.
D. promieniotwórczego.
TDR.02 Pytanie 5
Organizacja przewozu środkami…

Cechą wyróżniającą transport drogowy ładunków wśród innych gałęzi transportu jest

A. najniższa stawka przewozowa.
B. najkorzystniejsza oferta czasowa, wynikająca z prędkości eksploatacyjnej.
C. największa zdolność do przewozów masowych na duże odległości.
D. najlepsza dostępność przestrzenna.
TDR.02 Pytanie 6
Organizacja przewozu środkami…

Charakterystyczną cechą transportu drogowego ładunków niebezpiecznych jest

A. możliwość wprowadzania odstępstw od umowy ADR w przypadku transportu krajowego.
B. wymóg stosowania dziennika podróży w pojeździe.
C. stwarzanie potencjalnych zagrożeń dla ludzi i środowiska naturalnego.
D. konieczność stosowania się do konwencji ATP.
TDR.02 Pytanie 7
Organizacja przewozu środkami…

Negatywną cechą transportu kombinowanego jest konieczność

A. dostarczenia towaru do miejsca przeznaczenia, bez przeładunku.
B. wprowadzenia kilku dodatkowych operacji przeładunkowych.
C. przeładunku towaru z jednej jednostki ładunkowej do drugiej.
D. wystąpienia tylko jednej umowy o przewóz kombinowany.
TDR.02 Pytanie 8
Organizacja przewozu środkami…

Które ubezpieczenie należy zawrzeć, aby uzyskać odszkodowanie niezależnie od tego, kto ponosi odpowiedzialność cywilną za szkodę w pojeździe?

A. OCP
B. OC
C. AC
D. OWU
TDR.02 Pytanie 9
Organizacja przewozu środkami…

Ubezpieczenie OCP ma zastosowanie przy

A. obniżeniu wypłaconego odszkodowania o określoną kwotę.
B. zaniżeniu kwoty odszkodowania.
C. ochronie interesu przewoźnika od odpowiedzialności cywilnej.
D. rekompensacie odszkodowania dla poszkodowanego.
TDR.02 Pytanie 10
Organizacja przewozu środkami…

Obowiązkowymi ubezpieczeniami odpowiedzialności cywilnej przewoźnika, stosowanymi w przewozie towarów szybkopsujących, są

A. AC i OCP
B. OCP i OWU
C. OCP i OC
D. OC i AC
TDR.02 Pytanie 11
Organizacja przewozu środkami…

Obowiązujące przepisy nakazują, aby przewóz zwierząt bez postoju i planu trasy, o ile jest to możliwe, nie powinien trwać dłużej niż

A. 6 godzin.
B. 8 godzin.
C. 16 godzin.
D. 12 godzin.
TDR.02 Pytanie 12
Organizacja przewozu środkami…

Do przewozu artykułów żywnościowych szybko psujących się stosuje się przepisy umowy

A. ATA
B. TIR
C. ADR
D. ATP
TDR.02 Pytanie 13
Organizacja przewozu środkami…

Dopuszczalna masa trzyosiowego ciągnika siodłowego i trzyosiowej naczepy przewożącej 40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym nie może przekroczyć

A. 42 t
B. 44 t
C. 46 t
D. 40 t
TDR.02 Pytanie 14
Organizacja przewozu środkami…

Na kierowcę wykonującego przewozy drogowe zostanie nałożona kara pieniężna, jeżeli

A. będzie prowadził pojazd samochodowy w ciągu doby przez więcej niż 4,5 godziny.
B. wykorzysta przerwę w prowadzeniu pojazdu w dwóch częściach tj. w pierwszej 30 minut i drugiej 15 minut.
C. wykorzysta 3 skrócone dzienne okresy odpoczynku w ciągu dwóch kolejnych tygodni.
D. przedłuży dzienny czas prowadzenia pojazdu do 10 h, do dwóch razy w tygodniu.
TDR.02 Pytanie 15
Organizacja przewozu środkami…

Przewoźnik jest zwolniony od odpowiedzialności za utratę, ubytek, uszkodzenie towaru lub opóźnienie odbioru, jeżeli wynikały one z tytułu

A. przewozu ładunku w sposób niezgodny z zaleceniami nadawcy.
B. użycia niewłaściwego środka transportowego do przewozu.
C. niewłaściwego rozmieszczenia ładunku na naczepie przez kierowcę.
D. nadania ładunku pod nazwą niezgodną z rzeczywistością.
TDR.02 Pytanie 16
Organizacja przewozu środkami…

Jeżeli wiadomo, że przy przewozie wymagana wielkość powierzchni dla jednego konia wynosi 1,2 x 2 m, to przy powierzchni ładownej pojazdu 14,4 m2 można rozmieścić w nim

A. 7 koni.
B. 6 koni.
C. 5 koni.
D. 8 koni.
TDR.02 Pytanie 17
Organizacja przewozu środkami…

Kierowca ponosi odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę

A. w granicach dopuszczalnego ryzyka związanego z działalnością pracodawcy.
B. w granicach rzeczywistej straty poniesionej przez pracodawcę.
C. zawsze w pełnej wysokości przewożonego ładunku.
D. w przypadku szkody powstałej z winy załadowcy.
TDR.02 Pytanie 18
Organizacja przewozu środkami…

Jeżeli ustalono, że szkoda w całości lub w części została spowodowana przez poszczególnych pracowników, to za całość szkody lub za stosowną jej część odpowiadają

A. sprawcy wskazani przez pracodawcę.
B. tylko wybrani sprawcy szkody.
C. wszyscy, stosownie do przyczynienia się do niej i stopnia winy.
D. zawsze wszyscy sprawcy szkody w częściach równych.
TDR.02 Pytanie 19
Organizacja przewozu środkami…

Gdy ogólny środek ciężkości ładunku położony będzie zbyt blisko tylnej burty pojazdu, to

A. nastąpi przekroczenie dopuszczalnego obciążenia osi tylnej pojazdu.
B. będzie minimalne wykorzystanie ładowności pojazdu.
C. będzie maksymalne wykorzystanie ładowności pojazdu.
D. nastąpi przekroczenie dopuszczalnego obciążenia osi przedniej pojazdu.
TDR.02 Pytanie 20
Organizacja przewozu środkami…

Jaką maksymalną liczbę m3 drewna można rozmieścić na samochodzie o wymiarach skrzyni ładunkowej, długości 5 m, szerokości 2 m i wysokości 1,5 m, jeżeli m3 drewna waży 1 t, a ładowność samochodu wynosi 16 t?

A. 7,5 m3
B. 15 m3
C. 10 m3
D. 16 m3
TDR.02 Pytanie 21
Organizacja przewozu środkami…

Zlecono przewóz jednostek ładunkowych o wymiarach 1 200 x 800 x 1 200 mm. Jaką liczbę jednostek ładunkowych można rozmieścić na naczepie o wymiarach 13 620 x 2 480 x 2 300 mm?

A. 68 jednostek ładunkowych.
B. 34 jednostki ładunkowe.
C. 66 jednostek ładunkowych.
D. 33 jednostki ładunkowe.
TDR.02 Pytanie 22
Organizacja przewozu środkami…

W związku z ryzykiem zdarzenia, które może zaistnieć podczas przewozu materiałów niebezpiecznych, należy sporządzić

A. świadectwo dopuszczenia towaru.
B. specyfikację podróży pojazdu.
C. zaświadczenie o zagrożeniu.
D. pisemną instrukcję dla kierowcy.
TDR.02 Pytanie 23
Organizacja przewozu środkami…

Firma transportowa wykonała usługę, za którą wystawiła fakturę na kwotę brutto 3 375 zł. Jaka będzie wartość netto tej usługi, jeżeli wiadomo, że podatek VAT na usługi transportowe wynosi 8%?

A. 3 025 zł
B. 3 105 zł
C. 3 175 zł
D. 3 125 zł
TDR.02 Pytanie 24
Organizacja przewozu środkami…

Zgłoszenie celne należy sporządzić na formularzu

A. CMR
B. ATA
C. TIR
D. SAD
TDR.02 Pytanie 25
Organizacja przewozu środkami…

Jaki będzie koszt przewozu 50 t mąki na odległość 100 km, jeżeli cena wozokilometra kształtuje się na poziomie 4 zł netto, a podatek VAT i ładowność pojazdów wynosi odpowiednio 23% i 25 t?

A. 492 zł
B. 924 zł
C. 984 zł
D. 462 zł
TDR.02 Pytanie 26
Organizacja przewozu środkami…

Jeżeli koszty stałe i zmienne wyniosły odpowiednio 5 000 zł i 35 000 zł, a pojazd przejechał 10 000 km, to przy 5% marży stawka za 1 km wyniosła

A. 4,00 zł/km
B. 4,40 zł/km
C. 4,60 zł/km
D. 4,20 zł/km
TDR.02 Pytanie 27
Organizacja przewozu środkami…

Komputerowy monitoring pojazdów należy zastosować

A. w zarządzaniu zamówieniami.
B. w procesie zarządzania frachtami.
C. w monitorowaniu wolnych frachtów.
D. w pozycjonowaniu pojazdów.
TDR.02 Pytanie 28
Organizacja przewozu środkami…

Do kotwiczenia krzyżowego ładunku należy stosować co najmniej

A. cztery liny.
B. cztery pary pasów.
C. dwa pasy.
D. trzy pary łańcuchów.
TDR.02 Pytanie 29
Organizacja przewozu środkami…

Jeżeli długość skrzyni ładunkowej wynosi 13 000 mm, a szerokość 2 500 mm oraz wysokość 3 000 mm, to objętość przestrzeni ładunkowej wynosi

A. 39,0 m3
B. 97,5 m3
C. 32,5 m3
D. 79,5 m3
TDR.02 Pytanie 30
Organizacja przewozu środkami…

Cechą charakterystyczną zderegulowanego transportu drogowego osób jest

A. występowanie monopolu podaży usług przewozowych.
B. wyłączność prowadzenia transportu przez jedno przedsiębiorstwo.
C. brak swobody kształtowania ceny usług.
D. pełna swoboda dostępu do rynku transportowego.
TDR.02 Pytanie 31
Organizacja przewozu środkami…

Organizacja tynku regionalnych przewozów pasażerskich polega w szczególności na

A. minimalizacji kosztów przewozowych.
B. doborze ultraszybkich środków transportu.
C. badaniu i analizie potrzeb przewozowych.
D. maksymalizacji zysku z działalności.
TDR.02 Pytanie 32
Organizacja przewozu środkami…

Szczególną cechą miejskiego transportu zbiorowego jest jego

A. ograniczony zasięg funkcjonowania.
B. relatywnie niski udział kosztów stałych wytwarzania usług.
C. duża elastyczność cenowa na usługi przewozowe.
D. nieograniczony zasięg przestrzenny.
TDR.02 Pytanie 33
Organizacja przewozu środkami…

Nierównomierność popytu na usługi przewozowe w transporcie miejskim określić można jako

A. ewolucję podaży usług w określonych relacjach przewozowych.
B. zmianę wielkości potrzeb komunikacyjnych w przestrzeni lub czasie.
C. nieregularność produkcji usług, na podstawie ustalonych rozkładów jazdy.
D. spadek procesu konsumpcji usług przewozowych.
TDR.02 Pytanie 34
Organizacja przewozu środkami…

Niezbędna liczba opiekunów, jaką należy zapewnić w regularnym przewozie specjalnym dzieci, to

A. 2 opiekunów na 20 uczniów.
B. 1 opiekun na 12 uczniów.
C. 2 opiekunów na 15 uczniów.
D. 1 opiekun na 15 uczniów.
TDR.02 Pytanie 35
Organizacja przewozu środkami…

Bezpośredni nadzór nad wsiadaniem i wysiadaniem pasażerów na przystankach komunikacji miejskiej sprawuje

A. organizator transportu.
B. dyspozytor ruchu.
C. realizator usług.
D. kierowca pojazdu.
TDR.02 Pytanie 36
Organizacja przewozu środkami…

Sporządzając rozkład jazdy na wykonywanie przewozów regularnych lub przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym, należy pamiętać, że termin jego ważności powinien być zgodny

A. z faktyczną datą wydania koncesji.
B. z terminem rozpoczęcia działalności.
C. z datą ważności licencji.
D. z terminem ważności zezwolenia.
TDR.02 Pytanie 37
Organizacja przewozu środkami…

Po zakończeniu przewozu, bagaże podróżnych należy wydawać wyłącznie osobom uprawnionym, posiadającym

A. kwit bagażowy.
B. paragon fiskalny.
C. bon kasowy.
D. bilet podróży.
TDR.02 Pytanie 38
Organizacja przewozu środkami…

Podstawą sporządzania regulaminu określającego warunki obsługi podróżnych, odprawy oraz przewozu osób i rzeczy są przepisy zawarte

A. w prawie przewozowym.
B. w kodeksie postępowania administracyjnego.
C. w ustawie o transporcie drogowym.
D. w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym.
TDR.02 Pytanie 39
Organizacja przewozu środkami…

Do programów komputerowych wspomagających organizację przewozu osób nie zalicza się programu

A. AutoCad
B. BusMan
C. MUNICOM
D. SYSTEmEGC
TDR.02 Pytanie 40
Organizacja przewozu środkami…

Zgodnie z ustawą o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu autobusowego, w komunikacji zwykłej imienny bilet miesięczny z 33% ulgą przysługuje

A. studentowi studiów niestacjonarnych.
B. uczestnikowi studiów doktoranckich.
C. nauczycielowi akademickiemu.
D. opiekunowi osoby niepełnosprawnej.